fredag 5 november 2010

Napphållare

Sydde upp ett gäng napphållare. Tygen är varierade sorter av Robert Kaufmann collection Vera's Garden. Det gick smidigt när jag väl fick den rätta "knycken" :) Lite pilligt, men så blir det ju. Gillar tygerna som är i lite mormors städrock-stil. Några är redan sålda. Vill du köpa finns de i shoppen.

Kul med detta: det gick hyfsat smidigt, jag kom på bra mönster för att få dem att passa i både ring och spänne.

Mindre kul: att mitt namnband "tösabiten" hamnade lite långt ner för att synas tydligt. Det blir bättring till nästa gång.

Extrakul: att det är toppen att göra napphållare när man har små stuvbitar över. Jag har massor av olika tyger i blandade mönster så jag ska sy upp ett helt gäng tänkte jag. 



3 kommentarer:

Helena sa...

Hej! Vad fina saker du har sytt! :) Trevlig helg du också!

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Jättefina! Och smart sätt att ta tillvara på småbitar av tyg som man kanske annars skulle slängt :)

Style by M.O.M. sa...

Tack snälla ni!

Det har varit lite konstigt för jag har inte kunnat se era kommentarer förrän nu, ledsen att jag inte besvarat era fina ord!

Mvh,
Karin "tösabiten"