fredag 19 november 2010

Barnmössa

Sydde en barnmössa till ett av mina syskonbarn. Ritade eget mönster utifrån en befintlig mössa som jag gillade modellen på. Med en hel del justeringar, där jag förlängde själva huvan lite. Ska göra den ännu mer baggy till de större barnen, men till små bebisar funkar det bättre om det inte är så mycket tyg baktill. Provade även att sätta namnmärket vid sidan istället för mittpå, det blir lite diskretare då.

Kul med detta: Att det gick snabbt och var enkelt.

Mindre kul: Egentligen inget, mer än att när jag sydde fast namnbandet så fick jag göra om det tre gånger innan det blev rätt på båda sidorna.

Extrakul: Att allt man syr i molntyget blir så underbart! Jag gillar det massor! 

1 kommentar:

Maria Sjöstedt sa...

Hej! Vilken snygg blogg! Jag såg din fråga om hur man fixar flikar i menyn på en sida som länkade till din blogg. snälla, berätta hur du gjorde flikarna till Bloggspot, kan inte hitta nånstans! Tack! Min bloggsida: mariashemochtradgard.blogspot.com