torsdag 11 november 2010

Babyhätta


Har provsytt en babyhätta för nyfödda upp till 3 månader. Sydde efter eget mönster som jag trixat ihop genom att titta på Gustafs gamla mössor. Det fina molntyget är underbart, jag har mer i andra färger också. Dockan är från mormor och har hela 64 år på nacken. Helt otroligt! Fast hon ser egentligen ut som en krigsfånge för hennes ena fot är helt av sedan jag råkade ställa mig på den.

Nåväl. Babyhättor finns att köpa i shoppen som du kommer till genom att klicka HÄR. Du kan kombinera helt efter egna önskemål om tyg och kantband.

Kul med detta: att det blev så bra fast det var första försöket och jag lyckades rita ett eget mönster.

Mindre kul: Egentligen inget för den var enkel att sy. Ja, det skulle väl vara pillet med nålningen. 


Extra kul: Att juust den här hättan ska kombineras med ett "new born-paket" och skickas över Atlanten till en liten Ellie som föddes i veckan.

1 kommentar:

Stina Glaas sa...

Hej! Japp, det är en gadget. När du är på designsidan för bloggen väljer du "Lägg till en gadget" och sen "Blogglista". :-)

Vad kul att du håller på att bygga upp bloggen och shopen! Jag ska också få igång en shop, fastnar dock jämt i prissättningen. SÅ svårt!

Trevlig fredag till dig med. :-D