söndag 11 september 2011

Nyhet: barnvagnsdyna

Nu börjar dagarna bli lite svalare och jag kände att lill-killen behövde något lite tjockare i vagnen. En rejäl sittdyna är både mjukt och skönt och håller kylan borta. Jag mätte ordentligt och provsydde en dyna med en tjock skumgummidyna i mitten. Valet föll enkelt på det ljusgråa molntyget som är så underbart fint. Vita kantband till det. Hål för remmarna och sömmar vid "vikningarna" vid sitsen och knävecken.

Ännu fiffigare är att jag valde ett annat tyg på andra sidan, så kan jag byta om jag tröttnar. Här är ett ljusgrått vaxat tyg med stjärnor på.

Jag syr upp dynor på beställning nu, jag kommer att använda lite bredare kantband, det var lite svårt att täcka hela sömmen med vanliga 18 mm.

En del produkter provsyr jag massor av gånger utan att bli nöjd (läs: solhatt...) och denna blev jag nöjd med vid första försöket. Så trevligt när det går åt mycket material och lite bökigt i maskinen.

Lägger upp en bild i prislistan under veckan. Pris kommer att vara 375 kronor för en normalstor dyna plus frakt, som kan blir lite högre med tanke på att det blir skrymmande paket.

Jag kommer behöva måtten på vagnsitsen för att så en så bra dyna som möjligt!

1 kommentar:

Sofie sa...

Men hallå där!

Nu sitter jag här med Tuvas hälsokort i handen och den 26/8 så var hennes huvudmått 44,6! :-)

Du är så himla gullig som vill göra o ge en gåva till någon du egentligen inte träffat! :)

Gör mig så glad!

Kram Sofie

PS!
Himla fin vagnsdyna du sytt upp. Det grå molnmönstret är också min favorit!