måndag 19 september 2011

Gymnastikpåsar

En beställning kom in på två gymnastikpåsar med bokstavsapplikationer på.Efter någon vända per mail ang val av tyger så kom vi fram till att de blå och gröna nallarna blir bra. Det är tyger som är lite grövre och stabilare och inte säckar ihop helt och hållet. Applikationerna gjorde jag i ljusblå bävernylon med vliselin bakom, så det blir lite tjockare.

Jag köpte lite tjockare "tampar" för snörningen, jag gjorde även själva kanalen för snörningen i ombytt färg, dvs det gröna tyget på den blå och vice versa. Mest för att bryta av färgerna lite.

Hanken längst ner, där tampen går igenom, gjordes i samma ljusblå bävernylon, på båda säckarna.

Jag tycker att de blev fina och hoppas att barnen tycker detsamma!


1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker också att de blev jättefina!