torsdag 29 september 2011

Badväska

Jag fick en beställning på en väska som skulle användas till badhuset. Det var viktigt att den hade plats för 1-2 handdukar, necessär och lite småsaker. Dessutom ville beställaren ha en vattentåligt material så det inte blev blött överallt efter utövad vattenaktivitet.

Sagt och gjort, en stor väska i vaxduk syddes. En liten flärp med tryckknapp för att hålla ihop sidorna.


Inuti satte jag ett tunt foder med fina hus samt en matchande ficka för mobilen och plånboken. Dessutom lät jag nederdelen av väskan vara lös mot yttertyget. På så sätt kan man "lyfta" ut fodret för att torka. Fodret sitter fortfarande kvar upptill så klart.

Dessa väskorna syr jag upp på beställning, i valfritt tyg. Kostar 250 kronor plus frakt. Önskar man speciella detaljer går det att ordna.


1 kommentar:

Beatrice sa...

ÅH!! Jag blir alldeles lycklig över såna där fiffiga idéer! Fin är den ju såklart med!