fredag 5 augusti 2011

Nytt: sovpåse för nyfödd

Jag fick en förfrågan om jag kunde sy en sovpåse till en nyfödd liten bebis. Det kan väl inte vara så svårt, tänkte jag. Drog fram en sovpåse som Gustaf hade förra året, googlade lite och mixade ihop och ritade ett eget mönster.

Upptill är det tryckknappar i två lägen så man kan använda den även när bebisen blir lite längre. Då kan man variera om man vill ha body under eller utan, när nätterna är varma. Jag gjorde en klänningsmodell, längre med en dragsko nertill. Upptill, i livet, fodrade jag med mjukt jerseytyg så att det dels skulle bli snyggt kring "hängslena" och också vara mjukt, utan skarvar närmast kroppen.

Tyget är det ursöta och mjuka blekgröna elefanter på rad från Stoff & Stil.


1 kommentar:

Puk / Babydjungeln sa...

Hej! Vilken fin sovpåse, vilken ålder passar den till och vad kostar den?
/Puk