måndag 30 juli 2012

Babynest

En gravid kollega frågade om jag syr babynest. 
"Absolut" svarade jag. 
I alla fall har jag tänkt att sy upp det. 
Nästan samma sak. 
Eller?

Sagt och gjort, jag sydde ihop det och det blev hur mysigt som helst. Ska nog sy ett till mig själv. När man drar åt dragsko och knyter ihop banden blir det som ett litet mysigt bo för bebisen att sova i. Smidigt när man åker bort eller vill sitta på soffan.

Allt eftersom bebisen växer kan man öppna upp det lilla nestet och bebisen kan sova där ostört. Bra om man väljer att samsova med bebisen, ingen risk att man rullar över bebisen med ett babynest. 

I den vita botten har jag lagt en skumgummiplatta som kan plockas ut när nestet ska tvättas. Själva korven med brunt molntyg är fodrat med tvättbar kuddvadd. 

4 kommentarer:

Jennieshemochhjartan sa...

Du är ju så bra. Nedrans så fint!

Style by M.O.M. sa...

Tack Jennie, vilken fin kommentar!

Ha det gott, kram Karin

Anonym sa...

Vad kostar ett babynest?! :)

Style by M.O.M. sa...

Hej Anonym,

Ett babynest kostar 450 kr plus frakt.

Maila på stylebymom@gmail.com

Trevlig helg!

Mvh,
Karin