måndag 20 februari 2012

Förvaring i färg!

Jag fick en härlig beställning på två necessärer och två blöjdfodral. De sistnämnda skulle användas att förvara blöta badkläder i, istället för blöjor. Smart idé som jag rekommenderar vidare!

Den här söta necessären sydde jag i tyget "Bondgården" med vita kantband. Fodrad med genomskinlig vaxduk och tryckknappar på "flärpen".

Ett blöjfodral för badkläder i tyget "Funky monkey" på vit botten. Glada kantband i blått med vita prickar.  Fodrad med genomskinlig vaxduk och tryckknappar på "flärpen".

Ett blöjfodral för  badkläder i tyget "Prinsessyra". Rosa kantband och även den med vaxduk och tryckknappar.

En söt necessär i rosa med vita blommor. Vita kantband, vaxduksfoder och tryckknappar.

En härlig samling med förvaring för badhuset!

1 kommentar:

isa sa...

Å vilka fian mönster det var på dom godbitarna och va du är duktig. jag avundas männsikor med sy kunskaper då jag själv är helt tom i sånna sammanhang. Strecket i syslöd bevisar detta ;). Jätte kul att du tycker att min dotters pappas vägglösning i vardagsrummet belv bra. sånt gör mig glad att få höra tack!!!