lördag 8 oktober 2011

Att rita egna mönster

Att rita och sy efter egna mönster är inte alltid helt enkelt. Min 1-åriga son behövde ett par fleecefodrade tossor att ha på fötterna nr han sover ute i vagnen om dagarna.

Enkel match, tänkte jag, det behöver väl inte vara så svårt att sy själv. De tossor som inhandlades förra hösten gjorde inget annat än åkte av fossingarna och fyllde därför minimal funktion.

Ok, jag erkänner; det var svårare än jag trodde att få till det så där bra som jag ville ha det. Jag provsydde i enklare tyger, både en och två och tre gånger.

Jag lyckades klura ut vilken typ av tossa jag ville ha, nu skulle jag bara få till sömnaden på den.

Efter ytterligare några försök fick jag i alla gall ihop ett par söta pippitossor till honom. Jag är inte helt nöjd med hur kardborrebandet sitter på baksidan men bortsett från det så är jag ganska nöjd. De funkar bra och åker inte av.

Snart, när mitt mönster är tillräckligt bra, lägger jag upp dem bland produkterna!


3 kommentarer:

Ulrica sa...

Åh!
Sånna är jag på jakt efter :)
Hojta till när dom ligger uppe för försäljning ;-p

Eller om jag ska försöka mej på ett par själv.. Hm.. ;)

Jenny sa...

Men vilka fina!

Style by M.O.M. sa...

Ulrica:
Toppen, jag ska prova ett par till sedan lägger jag upp till försäljning. Om du vill beställa, maila mig på stylebymom@gmail.com med tygval så syr jag inom de närmaste veckorna.

Jenny:
Tack snälla!