fredag 25 maj 2012

Haklappar

Haklappar är roliga att sy! Det är några moment, men enkla sådana och så blir det så fint med kantbanden tycker jag. Jag fick en beställning på tre haklappar och då passade jag på att sy två extra som finns till salu nu. Dessa haklapparna är i vaxat tyg, extra stora och med en utåtbuktande ficka som fångar upp den mat som inte hamnar där den ska. I nacken är det tryckknappar istället för snören för att slippa solkiga band som de tyvärr blir så småningom.

Den här haklappen blir man ju glad av att titta på! Kantad med röda band.

En härlig kombination är det röda vaxtyget med vita prickar och det rosavitrutiga kantbandet. Matchar egentligen alls men blir snygga kontraster tycker jag!

Fräscht och fint blir det limegröna vaxtyget med vita kantband. 

Den här haklappen har jag till salu nu. Rött vaxtyg med olivgrönt kantband. 75 kr plus porto.

Liknande kombination som den lite högre upp, fast i limegrönt vaxtyg och ljusblått och vitt kantband. Härliga färger. Denna är också till salu, 75 kr plus porto.

Maila mig om du är intresserad av att köpa dessa stylebymom@gmail.com

Inga kommentarer: