måndag 17 oktober 2011

Sittdyna till Emmaljunga Nitrocity

Jag fick en beställning på en sittdyna till vagnen som heter Emmaljunga Nitrocity, en vagn som jag inte sytt dyna till tidigare. Efter att beställaren gett mig alla mått, vi hade bollat fram och tillbaka några gånger angående tyger, så föll valet på det underbara tyget med skånska pilar i grov bomull. Perfekt för en dyna! 

Ursäkta den lite suddiga bilden och att dynan inte riktigt passar i vår Phil&Tedsvagn.

 
Eftersom tyget är relativt ljus, förstärkte jag med genomskinlig vaxduk vid fotändan så det är enkelt att torka av efter skor och stövlar. Lättare än att tvätta dynan. 
Som alltid gjordes dynan vändbar och valet föll på det ljusgråa vaxtyget med vita stjärnor. Snyggt, praktiskt och klassiskt. 
Eftersom denna vagnmodellen har en liten "klack" vid fotdelen satte jag ett resårband där så man kan fästa runt så dynan stannar kvar.

Jag hoppas att det blir mycket glädje med dynan och att den håller barnet varmt i vagnen!


Inga kommentarer: