fredag 3 juni 2011

En award!

Jag har fått min allra första award! Så skojigt, jag blev jätteglad. Det var Martina på Made by Inferno som skickade den.

Awarden ska skickas vidare till 5 bloggare med mindre än 100 följare, men innan dess ska man berätta 8 saker om sig själv. 

Här är jag:
1.) Hoppjerka, dvs bott överallt och ingenstans; Lund, Malmö, Californien, Australien, Hawaii, London, Stockholm/Österskär. Kärt barn har många hem, eller hur var det?

2.) Jag är gift med Jesper och vi hade ett väldigt minnesvärt bröllop i Västindien. Kameramannen och vittnet kom en halvtimme försent med varsin öl i handen. Vittnets klädsel passade bättre för gängaktiviteter i LA än vid bröllop. Vi hade bett om ett icke-religiöst bröllop och det enda vigselförrättare pratade om var Gud!

3.) Vi har två barn; Matilda som fyller 4 år i juni och Gustaf som fyller 1 år i juli. Matilda heter Claesina i andranamn och Gustaf skulle egentligen hetat Torkel Butterflies. Vi är inga hippies. Även om man skulle kunna tro det med sådana namnval.

4.) Mammaledig, driver syföretaget Tösabiten. "Riktigt jobb" som konsultchef på Manpowers huvudkontor vid Sergels torg.

5.) Trädgården är rolig. Bara en planta som stod vid inflytten är kvar på samma ställe. Alla andra har flyttats runt. Minst en gång. Eller kanske minst två. 

6.) Jag avskyr vintern. Frågor på det?
7.) Resa är kul. Gärna ofta och länge. 

8.) Jag gillar kaksmet. Men försöker att låta bli. Det är ju så onyttigt. 

Jag vill gärna skicka vidare min award till följande:
Bahamasblogg för fantastiska bilder och härliga berättelser om ö-livet på Bahamas

Lindas trädgårdsblogg för hon har inspirerat mig och, utan att veta om det, lärt mig massor om trädgård, plantor och skötsel. 

Linas liv i limbo som kämpar på för att få vardagen att bli någorlunda normal och har ett sätt att skriva som är alldeles underbart.
Klara med K som trampar på i uppförsbacke och kämpar för att få vara med sina två barn. Väntar tvillingar och fortsätter sy i mängder. 

32GÅ som syr ursnygga sufletter och vagnstillbehör

Grattis till er!

2 kommentarer:

Carola sa...

Jag tackar så mycket för det :) Roligt att få en award!

Loppan flyttar västerut... sa...

Ååå, vad roligt läsa lite mer om dig, härliga Karin!

Kram till dej