onsdag 12 januari 2011

Beställning på en väska

Har sytt upp en väska till min svägerska som önskade sig Picknick-tyget från Rörstrand. Det är så underbart snyggt och härligt att sy i. Jag sydde efter ett mönster som jag beställt från den inspirerande bloggen Alla kan sy.

Både fickan och axelremmen har fått olivgröna kantband.

Väskan är fodrad med jeanstyg i jersey. Jag modifierade mönstret lite och gjorde en liten mobiltelefonficka inuti.

Och en liten bonus i form av en myntväska, som hänger lite smidigt i en krok.

Hoppas att väskan uppskattas och kommer att användas många gånger!

2 kommentarer:

Alla kan sy sa...

Väskan blev jättefin i det tyget. Jag har också sytt väskor i det tyget, fast då i en annan modell. Fiffigt att pimpa med det man behöver mer än det som finns med i beskrivningen.

anna of sweden sa...

Åh, det tyget älskar jag. Hur mycket tar du för en sådan väska?