måndag 10 september 2012

Välgörenhet - Run for Life

Min lillasysters 5-åriga son har en muskelsjukdom som heter Duchennes muskeldystrofi. Det är en ovanlig sjukdom och inte så speciellt välkänd. Det finns en pojke med samma sjukdom strax utanför Växjö. Han heter Sigge och hans föräldrar anordnar varje år ett välgörenhetslopp för att samla in pengar till forskningen för Duchennes. Vi åkte dit, hela vår familj, och deltog med 22 personer som sprang, promenderade, hejade och härjade (främst barnen då).

Det känns alldeles självklart för mig att vara med att bidra till en sådan sak. Jag behöver inte ens tänka en gång förrän jag hakar på. Att vara med och försöka ge de här fina pojkarna en möjlighet till ett längre liv är inte konstigare än att jag vill ha en kaffe på morgonen.

Därför var Style by M.O.M. en av flera stolta sponsorer den här rekordvarma dagen i augusti, där, vid sjön i Tävelsås. Två presentkort lottades ut och jag hoppas att jag snart får sy upp något till dem som vann. 

Läs mer om Duchennes HÄR

Inga kommentarer: